دکتر سلام | مجله پزشکی

دکتر سلام | مجله پزشکی

دکتر سلام | مجله پزشکی

دکتر سلام | مجله پزشکی

دکتر سلام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مراقبت بعد از عمل لیفت ران

 

عمل لیفت ران یک عمل جراحی زیبایی بسیار رایج است که می تواند پوست روی قسمت های داخلی و خارجی ران را تغییر شکل داده و صاف کند. اصطلاح پزشکی آن لیفت ران است. این روش می تواند به زنان و مردان کمک کند تا به ظاهری زیباتر و خوشایندترو سفت تری در قسمت رات و اندام تحتانی بدن دست یابند. این یک توضیح کلی ، به عنوان یک نقطه شروع خوب برای یادگیری همه چیز در مورد این روش است.

با انجام این عمل ران چه شکلی می تواند به دست آورد؟ یک عمل لیفت ران قصد دارد با از بین بردن پوست و چربی اضافی در این نواحی ، باعث تغییر شکل و صاف شدن قسمت داخلی ران ها شود. این روش چربی های اضافی را هدف قرار می دهد که رژیم گرفتن و ورزش کردن قادر به از بین بردن آن نیست. بنابراین ، لیفت ران می تواند به شما در رسیدن به هدف ایده آل زیبایی بدن کمک کند.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که عمل جراحی لیفت ران ، روشی نیست که بتواند به کاهش وزن کمک کند. جراحان به شدت توصیه می کنند که قبل از انجام عمل جراحی خود، به یک وزن پایدار برسید. در صورت تمایل به انتخاب لیفت ران ران آنچه تصمیم دارید: اگر مشکل اصلی لکه های پوست است ، جراح شما پوست اضافی را برداشته و بافت های پشتی را محکم می کند. اگر مشکل اصلی مقدار چربی اضافی است ، ممکن است جراح شما همراه با لیفت ران از لیپوساکشن استفاده کند تا به نتیجه مورد نظر شما برسد. انتخاب اینکه آیا از لیپوساکشن استفاده کنید یا نه ، بستگی به میزان کشش پوست شما دارد.

تکنیک جراحی لیفت ران چیست؟ + راهنمایی کامل

لیفت ران یا عمل جراحی زیبایی ران بخشی از عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی یا فرم دهی بدن است که به منظور حذف میزان زیادی از پوست و چربی ران و لگن طراحی‌شده است. بر اساس آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال 2017 بیش از 7 هزار عمل لیفت ران در آمریکا انجام شده است. اگر در حال بررسی عمل لیفت ران هستید، اطلاعات زیر درک پایه ای از این عمل به شما خواهد داد. البته این اطلاعات نمی‌تواند تمام سوالات شما را پاسخ دهد زیرا به مقدار زیادی به بیمار و جراح بستگی دارد. لطفاً از یک جراح درباره­ی هر چیزی که متوجه نمی‌شوید سوال بپرسید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ران هستند؟ + راهنمایی کامل

بیمارانی که کاهش وزن شدید داشته اند ( مانند بیمارانی که تحت جراحی چاقی قرار گرفته اند ) بهترین کاندیدا برای تکنیک اسکار عمودی یا جراحی لیفت ران هستند. چرا که شل شدگی و افتادگی پوست ران این بیماران در کل طول ران است. انجام این عمل جراحی برای تمامی سنین قابل اجراست. این عمل باید روی افرادی انجام شود که در سلامت کامل به سر می برند. افراد سیگاری باید حداقل ۲ هفته قبل از انجام عمل جراحی سیگار خود را کنار گذاشته و پس از طی دوران نقاهت شروع به کشیدن مجدد سیگار بکنند. بیمارانی که کاهش وزن شدید داشته اند ( مانند بیمارانی که تحت جراحی چاقی قرار گرفته اند ) بهترین کاندیدا برای تکنیک اسکار عمودی یا جراحی لیفت ران هستند.

مراحل انجام جراحی لیفت ران چگونه است؟ + راهنمایی کامل

مشاوره اولیه قبل از انجام عمل

در گفتگوی اولتان با جراح باید به طور واضح انتظاراتتان را شرح دهید و به شما گفته شود که این عمل می‌تواند نتایجی که می‌خواهید را برایتان به ارمغان آورد یا خیر. گفتگوهای دقیق در مورد دلایل درخواست لیفت ران و تناسب این نوع عمل جراحی برای شما، در این مرحله بسیار مهم می‌باشد. مطمئن شوید که به اندازه­ ی کافی اطلاعات لازم را بدست آورده‌اید تا بتوانید انتخاب کاملاً آگاهانه ای داشته باشید و مطمئن شوید که جواب رضایت بخشی برای تمام سوال‌هایتان دریافت می‌کنید.

ممکن است لیپوساکشن برای رسیدن به نتایجی که شما انتظار دارید، به تنهایی کافی باشد، یا اینکه روش های گسترده تری مانند لیفت پایین تنه مورد نیاز باشد. به همین دلیل مهم است که شما در اولین ملاقات کاملاً درباره­ ی نگرانی‌ها و انتظاراتتان با جراح صحبت کنید. سابقه پزشکی شما بایستی بررسی شود تا اطمینان حاصل گردد که هیچ منعی برای انجام ندادن این عمل وجود ندارد. همچنین معمولا از شما درخواست می‌شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، بدین معنی که شما مزایا و خطرات مرتبط با لیفت ران را متوجه شده‌اید. ممکن است پزشک عکسی از قبل و بعد درمان برای مقایسه نتیجه عمل از شما بیاندازد.

بیهوشی قبل جراحی + راهنمایی کامل

جراحی لیفت ران (تایپلاستی) معمولا تحت بیهوشی کامل انجام می شود. لطفا در نظر داشته باشید که بیهوشی کامل، نسبت به بی حسی موضعی، خطرات بیشتری به همراه دارد. این مساله، پیش از این که تصمیمی در مورد بیهوشی گرفته شود، باید به طور کامل و واضح توسط جراح توضیح داده شود. برای آرامش شما طی عمل جراحی ، داروهائی تجویز خواهند شد . گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بیهوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد .

ایجاد برش برای جراحی لیفت ران + راهنمایی کامل

الگوهای برش بر اساس نواحی مورد نظر برای درمان ، میزان تصحیح و ترجیح بیمار و جراح متفاوت هستند. یکی از روش های رایج لیفت ران ، قرار دادن برش ها در کشاله ران و امتداد آنها به سمت پائین و پیچیدن به سمت پشت ران است . بافت زیرین کشیده شده و شکل داده می شود ، و پوست کاهش یافته و دوباره کشید می شود ، تا بدین ترتیب طرح صاف تر و مناسب تر بدن حاصل گردد . شما ممکن است مورد مناسبی برای لیفت داخلی ران با برش کوچک باشید که طی آن فقط یک برش در ناحیه ی کشاله ران داده می شود. جراح شما نوع مناسب را تعیین خواهد کرد .

بهبود طرح خارجی ران ممکن است نیازمند امتداد برش از کشاله ران به سمت باسن باشد یا در بعضی موارد از ناحیه کشاله ران ، بالای زانو در ناحیه داخلی ران داده می شود . جراح پلاستیک شما از طریق این برش ها بافت را می کشد تا طرح قسمت تحتانی بدن صاف تر و شکیل تر گردد.روش های پیشرفته معمولا برش ها را در موقعیت های مناسب که با اکثر انواع البسه و لباس های شنا مخفی می گردند قرار می دهند . اگرچه ممکن است برش ها بسیار وسیع باشند.

آثار برش های جراحی در لیفت ران + راهنمایی کامل

تمامی اعمال جراحی از خود اسکار یا جای زخمی هر چند کوچک و ناچیز بر جای میگذارند اما این هنر یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر است که سعی در به جا گذاشتن کوچکترین اسکار قابل مشاهده در کمترین مکان قابل رویت داشته باشد.به یاد داشته باشید که جراحی لیفت ران از خود یک اسکار عمودی و بلند بر جای می گذارد که زمانی که فرد با لباس زیر است یا لباس بالای زانو پوشیده ، این اسکار به راحتی قابل مشاهده است. با این وجود بسیاری از افراد وجود این اسکار عمودی را به سبب دستیابی به ران هایی صاف و خوش فرم به راحتی می پذیرند.

بستن برش های جراحی + راهنمایی کامل

بخیه های حمایت کننده ی عمقی در بافت های زیرین به شکل گیری طرح جدید کمک می کنند . برش های پوستی با بخیه بسته می شوند .

بیشتر بدانید: راهکار های ویژه زیبایی شکم و پهلو

نتایج جراحی لیفت ران + راهنمایی کامل

طرح هموارتر و سفت تر حاصل از لیفت ران تقریبا بلافاصله مشهود است و اگرچه ممکن است تا حدی با تورم و کبودی پوشانده شوند . ممکن است از شما خواسته شود برای چندین هفته بعد از عمل لباس های فشارنده بپوشید ، تا در طی مرحله ی التیام بافتها حمایت شده و تورم کم گردد . کیفیت پوست پس از عمل لیفت ران هم در مشاهده و هم در لمس به طور چشمگیر بهبود می یابد.

خطرات و عوارض احتمالی که جراحی لیفت ران در پی دارد + راهنمایی کامل

تصمیم برای انجام لیفت ران بسیار شخصی بوده و شما باید تصمیم بگیرید که آیا فوائد عمل با اهداف شما منطبق هستند ؟ و آیا مخاطرات و عوارض احتمالی قابل پذیرش می باشند. جراح پلاستیک شما و یا پرسنل درمانی جزئیات خطرات این جراحی را برای شما توضیح خواهند داد. از شما خواسته می شود که برگه های رضایت را امضا کنید تا مشخص گردد که نوع عمل خود و مخاطرات و عوارض احتمالی را کاملا فهمیده اید.

  • خونریزی ( هماتوم )
  • عفونت
  • اشکال در ترمیم زخم
  • لخته های خونی
  • بی حسی یا سایر تغییرات حسی پوست
  • خطرات ناشی از بیهوشی
  • تغییر رنگ پوست و یا تورم
  • مرگ بافت چربی در عمق پوست ( نکروز چربی )
  • باز شدن زخم
  • عدم قرینگی
  • درد که ممکن است طولانی مدت باشد .
  • نتایج نامطلوب از قبیل محل جوشگاه در معرض دید ، بدشکلی غیرقابل قبول ، جمع شدن یا چین خوردگی پوست در نزدیک خط بخیه یا در انتهاهای برش
  • ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی
  • عود شلی و افتادگی پوست
  • بخیه ها ممکن است خودبه خود از پوست بیرون زده ، دیده شده ، یا ایجاد تحریک کنند که نیاز به برداشتن آنها خواهد بود .
  • احتمال نیاز به جراحی مجدد
  • چنانچه دچار تنگی نفس ، درد قفسه صدری ، یا ضربان غیر طبیعی قلب شدید ، سریعا کمک پزشکی بخواهید . ممکن است در صورت بروز این عوارض ، نیاز به بستری شدن در بیمارستان و درمان های تکمیلی باشد.

نکته مهم در مورد جراحی لیفت ران + راهنمایی کامل

  • پیروی از آموزش های پزشک خود کلید موفقیت جراحی شماست . مهم است که برش های جراحی در معرض فشار زیاد ، سائیدگی ، یا حرکت در حین مرحله التیام قرار نگیرند . پزشک شما دستورات ویژه در مورد نحوه ی مراقبت به شما خواهد داد.

این مهم است که شما کلیه سوالات خود را بطور مستقیم با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید. طبیعی است که شما در مورد عواقب مورد انتظار هیجان زده باشید و احساس نگرانی کنید و یا قبل از عمل اضطراب داشته باشید . این نگرانی ها را به جراح پلاستیک خود ابراز نمائید.

بیشتر بدانید: ریجدوس چیست؟

  • مراقب باشید تحت جراحی با تکنیک نادرست قرار نگیرید تکنیک اسکار کوتاه ( مینی لیفت ران ) تنها سبب بهبودی ظاهر پوست در یک سوم ابتدایی قسمت داخلی ران می شود و هرگز نمی توان به کمک این تکنیک بیش از یک سوم ابتدایی ران را بهبود بخشید. هر چند فرد ممکن است طی بررسی های شخصی خودش ، تصور کند که با جراحی مینی لیفت هم می توان به آن نتیجه دلخواه رسید اما واقعیت آن است که نتیجه نهایی با تکنیک اسکار کوتاه ، تنها در یک سوم ابتدایی ران خواهد بود ؛ نه بیشتر.

دوران بهبودی پس از عمل لیفت ران + راهنمایی کامل

بعد از عمل لیفت ران ، محل برش با پانسمان یا بانداژ پوشانده می شود. امکان دارد ناحیه عمل شما در پانسمان فشاری یا بانداژ الاستیکی جهت کاهش تورم قرار داده شود. ممکن است جهت خروج مایعات زخم و یا خونی که در محل جمع می شود یک لوله نازک کوچک به نام درن موقتا زیر پوستتان تعبیه شود.

منبع: جراحی لیفت ران (تایپلاستی) و لیفت باسن اسکالپترا

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • دکتر سلام

تایپلاستی

عمل لیفت ران

لیفت ران

نظرات (۱)

سایت بسیار مفیدی دارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی